onsdag 28 juli 2010

Märgben

Jösses vad dagarna går snabbt helt plötsligt.
Snacka om att det går fort att få svar när man skickar in kolla masken. Skickade iväg på söndag och på måndag mitt på dagen hade jag svaret. Nu hade inte Emma mask i tarmarna så då är det i urinblåsan. Har aldrig hört talas om att de kan få i urinblåsan. Hon avmaskas nu som vanligt och så får vi se om så där en fjorton dagar. Lite undrande hur medlet tar bort i blåsan, men det är något för de bättre vetande.


I måndags var vi till Timrå och tränings tävlade och det gick så där. Har börjat träna Emma att gå in i slalom från min högra sida. Det går inte alls, i och med det så börjar hon strula från den rätta sidan. Hon gick nog ur slalom sju gånger på tränings tävlingen. Ska till Härnösand ikväll på en tränings tävling och vi får hoppas att det går bättre.

I helgen ska jag till Timrå på en Officiell tävling får se om vi har någon pinne framgång. Det var inte många hundar i min klass. Det brukar inte vara många hundar i klass två.

Kom på att jag hade älg märg ben i frysen och när de kan gnaga på dessa ute är ju perfekt. Buster och Emma har aldrig råkat i luven på varandra. Om Emma ryter till i bland vilket inte händer ofta, brukar Buster gå undan, inget att tjafsa om. Men idag så var det av annan kaliber och tänk att de alltid måste ta det den andra har.

Emma var helt ointresserad då en liten igelkott unge fanns på tomten. Men så släppte det intresset och då skulle hon ha Busters ben. Buster rya i och hon var inte sen att börja rya. Tog det kolt och skulle se hur de skulle lösa problemet. Nu tyckte Buster att nu får du fan ge dig för det här inga småpotatisar som serverats. De satte igång och käfta och jag vänta, men så såg jag hur nära det var att det skulle braka lös. Skyndar mig fram och avbryter det hela vilket var lätt gjort. Buster fick sitt ben och Emma fick ta det som var över och med det var allt frid och fröjd.



Var iväg och tittade på Ingemars häst som skulle kör vänjas på banan. En mycket trevlig kuse
har det blivit av den sedan jag såg den sist i vintras. Nu stod de som är delägare i hästen och spekulerade om det var för tidigt att säga upp sig från sina arbeten. Jaja, det är med den här hästen som med de flesta skulle jag tro. En solskens saga, men man vet aldrig.




Jag undrar om det har smugit sig lite åsna i den med tanke på att den har så långa öron. Som lilla rödluvan och mormor, varför har du så långa öron. Jo det för att jag ska höra när dom andra hästarna kommer nära så jag kan springa snabbare och vinna


Ingemar tycker att han har kommit på en bra grej att ta med hem från stallet, en piska. Jag undra så vad han menade med det...................................



************************************************


1 kommentar:

  1. Jaha .. inte mask i magen , tycker också det verkar skumt med att det ska ta om det är i urinblåsan , men jag håller tummarna för att det blir bra nu , jobbigt då man måste köra uteslutningsmetoden .
    Tänk att så där är det hos oss också då det gäller ben ... dom ska alltid ha det som den andra mumsar på , och Kliff han har då inte lärt sig att då blir man oftast utan helt och hållet ;O) för då Tuffa är klar så kvistar hon raskt över och mumsar i sig även Kliffens godsaker ;O) ... dumstrutar !!
    Hoppas du får till det med slalomen , men det är jag övertygad om att du får .. lycka till i H-sand iallafall .
    Tjing tjing
    Camilla

    SvaraRadera