lördag 3 juli 2010

Lördagens tävling.


Lika fint väder idag om inte varmare men som tur var har det blåst så man har inte känt av hur varmt det har varit. Om jag blev solbränd igår så är det inte bättre idag, skinnet svider av solsveda.
När vi kom hem i ikväll så kändes det som att luften stod stilla. Man får ju lite ågren över att man inte befinner sig i stugan när det är som allra bäst. Men man måste ju kunna göra något annat även om solen skiner och det är toppenväder och vi har haft det jättebra.

Idag blev vi diskade i hopp klassen och jag kunde inte förstå varför och många med mig. Domarjävel tänkte jag och som tur var hade Anki filmat loppet. Vi tittade och kunde inte se något fel men det går inte att överklaga ett domarbeslut. Väl hemma tittade jag på filmen i datorn med större skärm och jag kunde inte se något fel. Körde filmen om och om och jag visste att det var i slalom som domaren gjorde disktecknet. I slowmotion om och om igen så ser jag att hon tar inte sista pinnen. Ber om ursäkt d....................l

I agility kom vi trea och jag fick min andra pinne i agility. En dag kvar och jag har fått min pinne att få två är nog lite väl mycket att hoppas på.

Anki och Alice gjorde ett farfyllt lopp så snabbt att matte inte hann med och Alice drog på ett annat hinder än matte hade tänkt och det blev disk. Anki var nöjd trots allt då loppet flöt på både snabbt och glatt. I agility valde de själva att diska sig genom att springa förbi gungan men för övrigt var det ett bra lopp.



2 kommentarer:

  1. GRATTIS till pinnen!!!!!!!

    Lycka till även imorgon

    Anki Brasse & Hedda

    SvaraRadera
  2. Grattis och tack för en trevlig lördag!
    Vi kommer igen när Timrå har sin tävling!
    Kram Anki och Alice

    SvaraRadera