lördag 24 juli 2010

Kolla masken

Här ska kollas om det finns mask i tarmen på Emma. Jag kommer inte ihåg när jag maskade hundarna senast. Ny rön säger att man ska inte maska mer än när det behövs. Lite svårt att veta när det behövs om man inte misstänker något.

Emma har varit aptitlös i flera veckor och tappat en hel del i vikt. Har kissat inne ett antal gånger vilket inte hör till något Emma gör. Behöver hon ut så skäller hon på dörren. Hon har haft besvär med blåsan tidigare då hon haft kristaller och bakterier.

Lämnade in kissprov som inte var bra och frågan var om det kommit med avföring i kissprovet. Så för att vara säker på hur det står till med den saken så ska det grävas lite i skit och skickas iväg. Att köpa ett KOLLAMASKEN är inte billigt kostar 325 kronor och sedan maskmedel på det eventuellt.

Nu hade jag tur då Vet Marie hade uppmärksammat att Granngården sålde för 99 kronor. I morgon ska jag skicka iväg och så får vi se vad det blir för svar till veckan.

har man hämtat igen sig efter torsdagen trav med pub och danskväll. Det är ju inte ofta man är på turné numera så när det väl blir av så gäller det att ligga på topp. Man blir äldre och äldre vilket inte är en nyhet. Men när det är ett bra party då är man fortfarande tjugostar
När festen är över och ny dag, ja då känner man att man var nog inte tjugo. Men va sjutton man lever bara en gång och här och nu. Ikväll blir det surströming med våra kära vänner och vi kommer inte att vara tjugo men lika kul blir det.

Killen som tar det hela med ro, hur mycket jag än solar så förblir jag vit


1 kommentar:

  1. Usch och fy för att Emma är hängig , men jag skulle nog säga att var du glad om det visar sig vara mask i magen på henne , det ska ju vara relativt lätt att bli av med .
    Vi har kämpat med parasiter ( Giardia) på Kliff sedan han var liten ... helvetes svåra kusar att bli av med , stor sanering är det som gäller då och så han har i omgångar ätit antibiotika ...nu har han precis avslutat en kur igen , och är dom inte borta nu så blir jag nog galen !!!
    Så förhoppningsvis så är det ingen envis kuse Emma blivit drabbad av , men jag förstår ju att hon som inte är så stor blir lätt väldigt liten om hon tappar i vikt ... hoppas att det löser sig snarast och att hon återfår aptiten .
    Ja , tänk att så fort man får lite innanför västen så blir man en dancing queen ;O) ... och dan efter så kan man knappt röra sig , men jag håller fullständigt med dig .. det kostar att ligga på topp ;O) .
    Må så gott
    Kram Camilla

    SvaraRadera