lördag 8 maj 2010

Lördagens tävling.


Startade klockan halv sex i morse och det var inte många ute på vägarna vid den tiden. Tycker det är rätt skönt att köra bil då vägarna är tomma på bilar. Väl framme så tror jag alla hade varit där dagen innan och satt upp sina tält. Efter mycket letande hittade vi en plats. Vädret var inte det bästa, blåsigt och kallt. Nu får vi vara glada att det inte regnade.
Första gången som jag åker alldeles själv på en tävling och det funkar rätt okej det också. Om man vill ut och tävla så får man lov att lära sig att bli självständig vilket jag inte har något problem med.
Dagens resultat då, ja det har ju kunnat varit bättre men det har varit en trevlig dag trots allt och det kommer en ny i morgon.
I hopp klassen gick det så där, mycket snurr med omtag flera gånger på samma hinder. Funkar bra att gå banan och den känns okej. Nu är Emma så jäkla snabb att man i sådana lägen inte vet var man har ben, armar och inte tal om kartan i huvudet. Kommer i mål och domaren säger att jag måste köra om då klockan inte hade gått. Ny start och Emma tar fel slalom ingång och där 5 fel. Hamnade på en femte plats av 45 hundar.
Agility klassen höll jag på att tjuvstarta innan domaren blåst men klarade mig på en hårsmån. Där slutade vi på en 12:e plats av 55 hundar med 10 fel och dem låg på kontakt fälten som ha blivit vårt gissel sedan lilla fröken har börjat race så in i bängen.
Årets första tävling och lite ringrostig får jag lov att säga och det brukar kännas så.
Hundarna ligger helt utslagna här på hotellet med matte. Nu håller vi tassar och tummarna inför morgon dagen:)


1 kommentar:

  1. Inte så tokigt men imorgon blir det nog en pinne eller?? Här hemma är det en jättefin dag har varit till skogen med Sigge. Har just ätit en god middag med gott vin ha en trevlig kväll och lycka till imorgon.

    SvaraRadera