söndag 16 maj 2010

Agilitytävlingar igen.....

Igår var det dags för agility tävlingar igen. Vi var i väg till Härnösand där det var en inofficiell kvaltävling till Folksam Cup. Ett samarrangemang mellan AgIf och Folksam Djurförsäkringar något som är varje år. Det är nio kvaltävling från Umeå ner till Höör i Skåne och en Grande Finale i oktober. Åkte så klart dit på skoj och det var även två inofficiella lopp efter kvaltävlingen som vi också anmält oss till. Att komma till final var det sista jag hade räknat med utan som sagt var så åkte jag på helt andra premisser

Vad händer "JAG GÅR TILL FINAL" tänkte nästa ropa att någon annan får gärna ta min plats. Vi var tre från vår klubb som kom med, jag som trea. När jag satt där och såg ut som en tom fågelholk så säger en som varit med förra året. Det är klart att du ska åka fina prispengar på finalen. Jaja det är långt dit och att komma på bra placering på en sådan tillställning tror jag inte på och sedan beror det på vart i Sveriges avlånga land det går.

Emma är det inget fel på utan det är nog matte som måste bli lite bättre. Får säga som en mycket rutinerad agility dam sa, när det går bra är det skicklighet och när det går mindre bra är det en förbaskat otur bara.

Väl hemkommen och ett härligt väder så tog jag hundarna på en skogpromenad med lite fika. Gick till favoritstället där vi satt och njöt av skogens tystnad, fågelsång och natur. Hundarna fick ett grisöra att smaska på.





Så vackert och avkopplande




3 kommentarer:

  1. Duktig ni var igår, om den går i Höör kan pappa följa med och träffa Lars och Elisabet. /Tomas

    SvaraRadera
  2. STORT GRATTIS vad duktiga ni är.
    Jag hoppas ju att finalen går i stockholmstrakten så att vi kan komma och titta och hejja.

    Anki Brasse & Hedda

    SvaraRadera
  3. STORT GRATTIS till finalplatsen. Ni är superduktiga!!!

    SvaraRadera