söndag 31 januari 2010

Söndag

I morse var temperaturen bara 16 grader man börjar tänja på gränserna numera. Konstigt att vi kvinnor alltid har något att sätta i händerna under en dag. Kom på att jag skulle frosta ur frysarna något jag hade bestämt sedan länge men glömt. Blev påmind när jag läste morgontidningen där de tipsade om att frosta ur nu när det är kallt. Konstigt att det alltid finns tvätt i tvättkorgen aldrig tomt, men det är bra mycket mindre nu när barnen är utflugna. Det bar även iväg till källsorterings stationen med både det ena och det andra, det blir snabbt en hel del.

Miljöpolisen kontrollerar att vi har sorterat rätt.



Idag till middag rök de sista trattisarna en härlig soppa med gott bröd blev det. Kände mig sugen på en god efterrätt så lite snabbt tillagades pannacotta, det sitter aldrig fel. Tycker att jag gjort mig förtjänt av lite gott efter en jobbig snösko runda. Hundarna fick idag stanna hemma, för kallt för de små att pulsa i så kall snö. Maken har vaktat tv:n mest hela dagen så att ingen kommer och snor den, man vet aldrig. Inte nog med att vakta en tv hela dagen han är ruskigt förkyld också.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar