söndag 17 januari 2010

Fräckis.....

Hundfräckis

En liten flicka frågade sin mamma, ”mamma, kan jag ta hunden med mig på en promenad runt kvarteret?
Mamma svarar, ”Nej, hon löper just nu.”
”Vad betyder det?” frågade barnet.
”Gå och fråga pappa. Jag tror att han är i garaget.”
Den lilla flickan går till garaget och säger, ”Pappa, kan jag ta Belle på en promenad runt kvarteret? Jag frågade mamma, men hon sa att hunden löper och att jag skulle komma till dig.”
”Hmm, jaha, men kom hit med hunden då,”sa pappan.
Han tog en trasa, dränkte in den i bensin, och gnuggade in tikens bakdel för att dölja alla dofter, sen sa han ”OK, du kan gå nu, men håll Belle i koppel och gå bara ett varv runt kvarteret…”
Flickan gick sin väg och kom tillbaka 10 minuter senare utan hund i kopplet.
Förvånad frågade pappan, ”Var är Belle?”
Den lilla flickan svarade, ”Hon fick slut på bensin ungefär halvvägs så en annan hund knuffar henne hem.”





1 kommentar: