tisdag 5 januari 2010

Glada julen slut, slut



Då har den f……………… kylan kommit åter, man hann ut i ett par tre dagar därefter var det kört igen. Nu är julen undanstädad och det blir ljusare för var dag som går och det är en tröst i kylan.

Familjen har klagat på att hundarna luktar så mycket hund, det får man vara glad för så att de inte luktar något annat. De har gnällts över när de badade senast? Jag har faktiskt ingen aning när de badade senast för det är jag som gör det, vilken matte som inte sköter hundarna bättre. Nu tycker jag inte man ska tvätta sin hund annat än när den smutsig eller om den luktar illaJJ

Sagt och gjort i dag skred jag till verk kanske inte den bästa dagen med tanke på att det är tjugo grader ute. Nu har vi inte lika kallt inne som ute tack och lov. Men jag tror inte Buster tyckte det var en så bra ide för han satt tryckt efter badrums elementet och skaka. Det var bara att bädda ner honom i hans favvo fåtölj med en skön filt och där ligger han. Emma kurar i sin bädd framför elementet, vi får vänta länge innan de får en kissrunda efter det här.



Fy fan...................

Luktar gott får jag hoppas

Ren och fin

Skönt med varm filt efter ett bad


Bra att det finns varma element i det här huset


2 kommentarer:

  1. Det är inte bara hundarna som fryser själv kurar jag in mig i mysig filt o längtar till varmare väder

    SvaraRadera
  2. Vad buster är gullig när han badar! Emma ser lite anorektisk ut ;)

    SvaraRadera