söndag 20 juni 2010

Tandproblem

Igår satt man bänkad hela dagen och såg på bröllopet. Trodde aldrig att jag skulle följa detta men dagen började med ett evigt regnande så det passade liksom att sitta och slappa framför tv:n. Efter att ha suttit ett tag så gav det sig själv och nu har de ju sagt ja till varandra och man kan ta sig för något annat idag. Blir det inte sommar med sol och värme snart blir man deprimerad. Vintern som gått var ett evigt gnällande på vädret vår och sommar tycks inte bli bättre. Jobbar två veckor till och någon semesterkänsla har då inte infunnit sig.

Igår när jag satt och slappade i soffan så tyckte jag det luktade lite skunk ur Busters mun inget av det ovanliga slaget. Har länge tänkt ta mig an hundarna med att skrapa tandsten och borsta tänderna. Emma har jag gjort för ett tag sedan men Buster har sitt kvar. Började titta på tänderna för att se hur mycket det är på tansingarna. Antinge har Buster börjat smyg supa vin så att en hörntand har blivit missfärgad eller kanske han brukar ta sig en överbliven snus eller både vin och snus.


Imorgon får vi ta en tur till djurdoktorn Marie och Anneli och höra vad de säger. Att gå till veterinären känns alltid lite oroande för plånboken det är som att gå till apotek eller tandläkaren man vet aldrig hur stort hål det blir i plånboken
.

Den friska och lite smutsig tand men ikväll lite renare så att jag slipper skämmas när jag ska till Marie och Anneli i morgon. Deras hundar har säkert rena fina tänder. Eller är det som man brukar säga att skomakarens barn blir utan skor.

Bilden är så där men om man klickar på bilden kan man se lite bättre.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar