söndag 12 december 2010

Tredje advent


Helgen är över och allt har gått riktigt bra trots omständigheterna. Det har varit begravning i fredags av pappa och den var mycket fin trots många tårar. Pappa hade en önskan om att efter akten i kyrkan så skulle det inte vara något gemensamt för alla. Han ville att det skulle vara middag med familjen samt hans två systrar. Sagt och gjort så samlades vi syskon, barnbarn och deras respektive samt fastrar. Sammanlagt blev vi 19 stycken hemma hos oss med god mat och trevlig kväll i minnet djupt bevarat.

Nu återstår det att tömma ett helt hus med förråd och garage och det kan ju vem som helst förstå hur mycket saker det är. Vi var rörande överens vi tre syskon vem som ville ha vad. När jag kom hem igår och plockade ur sakerna så var det inte så mycket och syster och bror hade inte mycket mer, så nu är bara resten kvar. Men som prästen uttryckte sig som en uppmaning till oss, att som moraklockan ta ett slag i taget.

Dukat och klart för den sista måltiden som jag har uttryckt mig.

Brorson Erik ville gärna ta med sig Izzie till Göteborg men jag behåller nog mitt kuttersmycke för mig själv


Jaha och här finns inget kvar till mig, annat var det på morfars tid då blev man matat med det bästa. Jag kommer verkligen att sakna honom


Det är inte lite jobbigt med så mycket främmande. Att Buster skulle acceptera att någon skulle få ligga och gona sig med honom trodde jag inte var möjligt. Det är allt som ofta Izzie ligger och har det skönt med Buster och framför allt tror jag när dom är ensamma hemma. Det är tryggt och bra med en storebror.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar