söndag 5 december 2010

Andra advent


Redan andra advent och tre veckor kvar till jul, vart har de sista månaderna tagit vägen. Tur att Maja inte bor hemma då jag inte ens har tagit fram någon advents stake med fyra ljus att tända varje söndag. Men det är klart har Maja bott hemma så har jag minsann fått plocka fram både det ena och det andra "Kram gullunge". Det är det här som är så skönt när barnen har flugit ur bo att man får göra som man vill, när man vill, precis som de gör, SOM DE VILL . Nu skulle jag inte för allt i världen vilja vara dem utan för de är de bästa som finns och de ligger mig så varmt om hjärtat och de är de bästa barn man kan tänka sig


Har gjort flera ljuslyktor i helgen då det har varit runt tjugo grader mest hela tiden. Vad passar inte bättre än att göra ljuslyktor. Fick låna av min arbetskamrat en form som man fyller vatten i och stoppar i det man vill som ska pryda det hela. Tack Ingrid, den har lyst från fredag eftermiddag till söndag eftermiddag med ett gravljus.

Känns lite kallt får jag lov att säga.

Har vuxit ur min lilla gråa så nu har jag fått Emmas lilla svarta

Den går att kissa med.

Snygga tjejen .



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar