söndag 11 april 2010

Söndag och en stor sol



Så kom då äntligen solen till Sundsvall den har varit efterlängtad ska ni veta .... jag kan inte komma ihåg då vi såg solen sist , det har legat ett tjockt vitt täcke öv
er hela Sundsvall nu i flera veckor känns det som , men trots att det varit fattigt på sol så har faktiskt snön sjunkit undan en hel del

Flera minusgrader i natt så nu gäller det att komma ut i tid så att skarsnön håller att gå på. Det är knappt att det håller med snöskor. Det gäller ju att komma i form inför sommarstassen.




Hemkommen från promenad i skogen och glad att hundarna är välbehållna . Det har kunnat sluta med ett stort hål i plånboken. Buster visade helt plötsligt att han fått vittring på något. Inga spår i snön så jag tänkte att det är väl en mus under snön. Jag går vidare och av någon anledning vänder jag mig om. Och där står min trogne vän öga mot öga med en irriterad nyvaken HUGGORM!!!!!!!!! En terrier kan vara hur jävla döv som helst och tro att de fixar allt själv så jäkla bra. Emma dök ju så klart upp för att även hon kolla in vad som hände och med lika fascination. Undra om hundarna har hört matte vråla NEEEEEEEEJ,KOM HIIIIIIIIT värre än detta. Ni ska inte tro att det räckte med att vråla en gång utan typ tio med förstärkning av att jag fick slå stavarna i ett träd. Jisus de gick därifrån och kom till en halsont hes matte. De fick så klart jätte mycke beröm för att de var så duktiga att komma till matte efter allt vrålande. Att få beröm trodde Emma var lika med att springa tillbaka men som väl var räckte det med ett vrål nu.
Ha en fortsatt bra dag alla!





1 kommentar:

  1. Fy, vilken otrevlig sak dom träffade. Jag vill absolut inte möta några ormar på mina pormenader. Trodde faktiskt att dom fortfarande sov, men tydligen inte! Bäst man kollar extra ute nu då.

    SvaraRadera